Melaka Short Escapade

Poor nenek jatuh dr kedai mak nak ke rmh mak pergi toilet. Tergolek-golek katanya. Huhu Due to that her hips got fractured and might need to do surgery. We went to visit her at the hospital yesterday.


Sampai2 tu nenek nangis2 suh bwk dia blk. Taknak duk hospital. Kesian tgk dia tp tu laa nak buat mcmana kann. We stayed there for about 3hours jugakla sampai terlelap nenek. 

Brought my mil along. Sib baik dia ada leh tlg cakap2 sket dgn nenek. Hehe Lps tgk nenek we decided to just stay at nearby hotel so that esoknyer blh melawat nenek before we head back to KL.


Lepas checked in, kami keluar cari makan dinner pulak. Hehe Dah lama nak pegi mkn asam pedas kat Kota Laksmana ni. Selalu tgk kat blog / fb kata popular tmpt ni. Asam Pedas Claypot nama tempatnyer. Ok ok la lauk dia. For me asam pedas melaka kat Kg Pandan lg sedap kot!! Hehe


Siap ada uncle main gitar apentah namanyer ni xtau. Ilyas je layan tgk dia, bila dia main lagu birthday dia siap2 dancing2 kat tepi mummy! Adoiyaii hahaha


Then we went to Jonker street pulak. Ni pun mmg dah lama nak pegi tp xsampai2! Nama je org melaka. Hahaha Happening betul sini. Tp port i paling suka was tempat jual teh teh bunga ^.^


Berduyun manusia sehh! Dah mcm fefeeling kat Korea pun ada. Hehe


Masa ni ada mcm mini konsert. Ramai uncle2 duk nyanyi atas stage. Mcm karoake pun ada. Hehe

Tiram! Sekilo Rm16 katanyer ^.^


Masa ni tgh tny2 untie ni pasal teh. Mana teh bunga yg blh campur sekali mana yg xblh. Hehe i beli 3 jenis teh bunga je. :)

There goes hari Sabtu kami di Melaka. Kali ni i olss try update belog guna hp sajer. Sbb tu pantas dan tuntas je siapnyer! Padahal ada 2 ke blog post yg masih kat draf! Hahaha

Thank you for reading my entry! ^.^

-xoxo-

2 comments:

Soulie said...

menarikkkk yang teh bunge tuh! murah ker D timbang 3 jenis bunge?

PrincessD said...

mcm xmurah sgt je Soul. 20grms for RM10. I beli RM5 je each packet sbb amik half jer. nak rasa je kan..kalau sedap dan ok bleh beli lg. Kalau nak beli kat KL ni ade je kat kedai2 sen sei or tesco bhgn rempah ratus tu kot..xtau la berapa harga kat sini. :)

Powered by Blogger.

Welcome


Even though ablazed
If I had to do it all over again
I need all the bruises to be the same
As I know not the difference between good and bad
Since some good came from the bad
And some bad came from the good
So as I cherish my existence
I too shall cherish each penance
Every each one that brought me here
For me to ponder thereafterAnd let me look upon these days
As if it was gloriously hazed
Even though some may disagree
But to me
It is mine to say and do
So I shall not leave it up to you
To say what is mine to take
Or what is mine to break
As within each and glorious days
Even though there is always some haze
Yet all is worthy of a place
Deep within this long and lonely passage

My Blogshop List

Mobile bloggers

Daisypath Anniversary tickers