Yeayyy I'm a Mummy!!

* FYI : This is a backdated entry..hihi*


It has been 30days of me being a mother! woowww amazing huh. Today my son Ilyas at his 1 month old! Time flies sooo fast...i have another 1 month to go before start back to working. Erghhhh

Ok lemme start with my labor stories plak ye. Hope i can still remember each things dat happened during taking ilyas out to see his mummy n ayah. :)

Saturday, 7/1/2012:
Dis morning ard 830am my gynea came to our room and dia nak get ready to induce me. Before dia induce tu she seluk to check my dilation dulu..ohh still the same 2cm dilate. After that she put the induce pil and informed me that i will start to feel my contraction slowly in 1 or 2 hours time..after 4hours dia akan check lg my dilation. So i pon tgu jelaa sakit tu dtg..me n hubby duk je dlm wad tu sambil tgk tv n mkn2 sket..my family sume sibuk dgn nor's wedding masa tu so xde pon yg dtg tgk pg n tghri tuu..

im not sure tgu contraction tu bpe lama tp mmg dia dah stat rase tghri tu kott..doctor cek baru dilate 3cm..(ohh keciwaaaa) Ptg tu baru my family dtg visit i..haa masa ni mmg dah rase sgt2 contractionnyer..i duk mundar mandir dlm wad tu sambil borak2 ngn dorang n kejap2 duduk plak..hehe contraction agak lama sampai i rasa penat. Ptg tu nurse dtg and tanya my contraction cemana..i ckp sakit tp kejap ada kejap hilang..dia tny so u wanna rest tonite x? esok pg2 bgn kite masuk labour room..erkkkk *muka saspen sekejap bila dia ckp labour room!* den i ckpla nak rest for tomorrow's fight. Dia cucuk ubat ape ntah trs i rase sleepy sgt2!! sedar2 dah kul6am esoknyer..ehehe

Sunday, 8/1/2012:
Seawal 6am i woke up n bersiap2 utk ke labour room..perasaan masa ni?? fuhhhhh berdebar n sgt takut! Breakfast ard 730am n i xmkn sgt pon..jamah sket2 jer..itu kesilapan yg besar i dah buat ekceli! Sebelum ni dah baca n mmg tau kena mkn puas2 before nk bersalin tp disebabkan kecuakkan melanda ape pon xselera..tu pon hubby paksa mkn gak..if not i rase xberjamah kott food tuu..hehe The nurse took me to the labour room with a wheelchair..not that i cannot walk myself out tp dah org nk sorong kite baik biar je..xyah jln..dhla tgh saspen kannn..hehe

Was in the labour room at 830am. Sampai2 je situ the nurse asked me to lay down on the bed coz she wanna put sumthing inside my a**. Before that dia pesan lps masuk ubat ni cepat2 g toilet yer..i was like..ohhh ni ubat utk buang kumbahan dlm perut..hehe Mmg ponnnn xsampai seminit kot i dah terlari2 nk ke toilet!! hahaha klakar gilerr time nih..mmg boleh ter' ' di mana mana kalau lmbt! hehehe Lps keluar dr toilet my gynea came and check my dilation..she said it was still da same 3cm! hampa tul dgr..sbb tau mcm lmbt je lg nk bersalin nih..huhu den she told me a doctor will come n pecahkan my waterbag in a short while. Lps i dah 'menyelesakan' diri atas katil tu a nurse came to drip my hand sbb nk masukkan ubat kott ke air ntah..Masa ni i tell you i menangis teresak2 as if i dah sakit nk bersalin!! you know why??? dua org nurse cuba utk masukkan jarum in my hand tp xberjaya! dia kata urat i tersimpul n tiba2 membengkak! Ya Allah sakitnyer Tuhan je tau!

Bwh ni gmbr masa dia tgh nk cucuk!


You see bpe byk dia tampal sbb salah cucuk tuh! Rase nk maki je nurse time tu! Sbbnyer ada sorang lg nurse dtg n buat sekejap je dia cucuk dah siap n i tak rase sakit sikit pon!demmmmm


Ni selepas berjaya didrip! Lps dah sudah tu sorang nurse ni pon ckp ngn i "adik ni xtahan sakit nmpknyer..kalau mcm tu baik amik epidural sbb sakit bersalin lg sakit n mungkin adik xtahan" Aduhaiii nurse ni menakutkan i and yesss dia berjaya menakutkan i! I pon decided nk amik epidural...erkkkk


After that another lady doctor pon dtg untuk pecahkan my waterbag. Masa ni dah start cuak..erkkkk sambil2 dia berborak dgn nurse tu i saw she was holding sumting yg pjg kaler hijau and im not sure what it was at first..Den she started to seluk2 my bawah tu and sambung borak2 with me plak..and after 5mins dia dah basuh tgn..i was like...bluurrrr. Trs i tny doctor "Dah pecah ke ketuban saya doctor?" and she said dah! wooohhhhh xsakit ponnn..xde rase air kuar pon..hehe air tu kuar few sec after that

Later, a guy doctor plak came utk buat epidural..alamakkk cane nii seganlaaaa!! hehe Tp nk buat cane redah jelaaa kannn..doc tu explain2 ttg epidural and dia pon start to jab me on my back. Kena duduk atas katil tu and peluk bantal sebab nk bagi kite jgn bengkok sgt or tegak sgt..Masa dia buat proses ni xsakit pon. Stakat masa mula2 nk cucuk tu ade la rase cam semut gigit tp lps tu ok jer..dah abis proses epidural we olss borak2 jap ngn doc. I asked him did he knows my uncle..Yes he knows him! rupa2nya my uncle la cikgu bius dia! hehe lps tu tertny2 why not my uncle je dtg bius i..ohhh lupa dia dah pencen! hehehe

Lps dibius tiba2 i kegatalan, kesejukkan yg teramat sgt! Gatal tu leh kontrol lg tp im shivering like berada dlm tmpt bersalji! Sgttttt sejuk sampai i merengkot mcm gmbr bwh ni. Siap sebelah tgn masuk dlm baju sbb nk thn sejuk..hehe Den nurse cek my body temp n dia kata i demam! erkkk cuak sekejap.nape tiba2 demam plakk nii..alahaiii pastu nurse bising2 kat luar ckp i demam kat doc. Dorang bg i panadol n ubat ape ntah lg satu n jab masuk dlm tiub tu..bukanla i mkn ubat tuu..:)


Ini gambar tiub epidural utk masukkan ubat kat badan kita..


Nurse told me after all the process done doc will come and check my dilation every 4 hours..dlm hati waattttt 4hours??!! lamanyerrr!!! Mmg lambat giler pon nk terbukak! I duk tgu dlm tu almost 8hours baru la nk terbukak 9cm! Masa menunggu tu dah bpe org baby dah yg kuar dr bilik labour room sebelah menyebelah! Mmg agak tertekan saat tuu tp nak buat camana i tak rase sakit pon! Masa dah dekat2 nak bersalin tu i told hubby i mcm nk yayak n suh dia bitau nurse..den nurse dtg cek my dilation and dia kata dah bukak 4cm! laaaa itu baby ke yg mcm gerak2 nk kuar dr bwh kite tuuu...hehe nurse kata xleh g mana2 if u rase nk yayak..yayak je kat sini..*gullpp* i sanggup tahan occay! hehehe

Lps tu dah makin kerap rase nk yayakk n i dah rase mcm nk terkeluar dah..hubby pgil lg nurse..nurse cek tgk2 dh bukak 5cm! Hati berbunga riang time nih! hehe Dlm sejam lps tu gynea dtg n seluk lg i (ntah bpe kali seluk hr tuu i redha jerr sbb xrasa sakit ponnn..:) )  Den dia ckp laaa mmg laa mcm nk yayak dah 9cm! huh huh trs excited but at the same time takut ya amatz! Hubby pon cepat2 kal mak n in laws bgtau dah leh dtg hospital sbb i dah nk bersalin..Doc i ckp i have to wait until 10cm dilation baru boleh bersalin. So i pon tgu dlm sejam dh cukup full dilation...

Haaa masa ni la yg saspen...Doc tgk my CTG machine tu and ckp i tgh contraction now..Cuba try push dulu...alamakkkk tgh contraction ke??i didnt feel any pain pon kott! i pon tarik nafas dlm2 and try to push..hmmm nothing came out pon..huhu i can only know i tgh contraction bila perut mengeras coz everytime perut i mengeras doc akan ckp i tgh contraction..bermula lah saat2 i meneran sekuat kuat hati selama sejam sampai i dah rase lembik sgt2 and bitau hubby i dah giveup! I cannot push anymore! It was 6pm oredi and i kelaparan,hilang tenaga dan kepenatan! Hubby masa tu i tau cuak gak and kesian tgk me yg dah rupe cam medusa tuu hihi trying to pujuk2 i kata i boleh..

Doc ckp kepala baby dah membengkak and i have to push harder cpt2! Dlm hati risau bukan kepalang to my baby..huhu den dia ckp lg heart beat baby dah turun! Tetiba doc plak cuakk yg amat trs dia bukak katil jd half and instructed the nurse to ambik vacum..masa ni i xrasa ape dahh..doc bitau i "Diana u kena push sekuat2 hati and i will help to take the baby out using vacum.." I pon ape lg tarik nafas sedalam2nyer and PUUUUSHHHHHHHHHHH sampai kuar suara gaklaaa den baru baby kuar! Subhanallah....at last! my son has arrived on my belly! Dpt je kuarkan my baby doc trs letak atas perut i. Hubby trs snap this pic! Oh maiiii sgt precious gmbr ni that i will show it to my son telling him this is how you look like right after you were born :)


Nampak benda putih tu kann..itulah vacum nyer..kecik jer mcm burger bun..hihi Selamat la sudahhhh. :D Lps je baby kuar tu xyah critala kan bpe besar koyaknyer..lama giler nk tgu doc jahit sampai lenguh2 dah kaki i!.Nmpak plak besi pjg2 dia duk seluk bwh i tuu..MasyaAllah xtau la apekebendanyer tu redha jela dia nk buat ape..hehe Sakit ke? Yes mmg sakit! wpon dah dibius 3 kali and siap ade lg epidural tu i can rase the pain..huhu darah mencurah2 kuar kat bwh..erkkkk adala 45mins kot doc nk jahit tuu..tgh dia sibuk2 jahit masuk plak sorang student medic tny dia sumtin siap tunjuk gmbr kat doc tu using his fon! i tgk je laa n dlm hati bengang gakk sbb simply2 je dorang ni masuk labour room tau! kalau doc tu xpe la lg..ni student jek! My gynea tu pon lyn plak and dia ckp ape ntah mcm explaining sumting kat student tu and said she will be in the OT room in a short while...huh! Mana hubby i time ni?? Dia tgh sibuk amik and simpan uri and kejap2 pegi tgk baby kat luar bilik labour room tuu..:)

Lps siap dijahit and nurse pakaikan pad yg mcm xpakai tuu (sbb darah mencuah2 lg time ni) dia bagi i mkn n minum! Pehhhhh lega dpt minum milo and mkn sket roti..dah mkn2 tu dia kasi my baby to me sbb suh i susukan dia dlm stgh jam..eeeee masa ni mmg kekok gilerrr and malu pon hilang dah time tu sbb nk suh nurse tunjuk cane nk susukan(wpon dh pegi class still blurrr jgk!hehe) baby. Sgt pandai baby ni kita sua je kat dia trs masuk mulut and hisap! Happy giler i! hehe

Ni masa my baby dah dibersihkan..nurse tgh buat ape ntah tu i pon xtau..hehe



Lps dah siap2 ibu and anak ni, i disorong ke ward dgn katil nii...my baby nampk cam baby girl kann! hehe no no he's a BOY! :D


Sampai2 ward everybody was anxiously waited for us! Masa nk sorong masuk bilik tu rase cam artis plak siap boleh lambai2 kat family..hehe Trs my baby diserbu!! :D


Inilah buah hati saya yang baru. Ahmad Ilyas bin Azhar Fozy. Dilahirkan di HUKM pada jam 6.26pm dgn weightnyer seberat 2.74kg.


Hubby tgh sendawakan ilyas yg baru lps menyusu.. :) baru 1st day jd Ayah dh nmpk mcm pro kan?! hehe ye ye ayah dia mmg lg pro dr mummynyer! Alhamdulillah ;)


Fuhhhhh tamatla sudah entri permulaan utk Ahmad Ilyas nii..kan main berkurun nk update!. hehe Perasaan setelah menjadi mummy...Mcm xpercaya dah jadi mak org! hahaha Lps ni i citer experience i masa berpantang plak yer..

Disebabkan nak jgk publish post ni watermark2 sume hilang! maleh nk tempek watermark tu kang lg berkurun nk publish gamoknyerr...kemudian2 la masukkan..boleh?! hahaha


Adioossss!

41 weeks! Woottt!!

I am currently blogging away from the hospital yo! :) last two days my mil checked my feet n bp. Mil told me dat my swollen feet mcm teruk sket coz swollen smpai ke betis n my bp plak tinggi dr biasa. So i was like errrr is it bad??i xrase sakit or ape2 pon..

So mil suh pegi checkup klinik panel je on my condition ni smlm tp due to my hubby kena g ofis plak n he came home late evening jgk den told hubby we go friday lah..last nite i ajak hubby jln2 cr mkn kat jj au2 tu n nk dijadikan cerita i kena flu plak mlm tu! Xleh tdo dibuatnyer u know! Tu laa sendiri cr penyakit! Hehe

Den this morning, we went to da clinic n the doc told me i kena pre-eclampsia due to high bp n my urine contained protein plakk. Gullppp trs doc suh i g refer hukm n she prepared a letter for my gynea. Masa jmp gynea dia pon check my baby thru scan machine n sambil tu ckp "kita suh baby kuar esok jela k".."waterbag awak pon dh sikit ni".."hr ni awak masuk wad, esok lps subuh kita induce"..*gullpppp*..

mmg excited bila dgr doc ckp mcm tu but at the same time risau jgk..dahla i mcm demam sket today due to bad flu niii. Dr pg duk terbersin jek..huhu ard 5pm i pon checked in lah 'hotel 4*' niii :)....now resting on my bed while waiting hubby bwk mc d. Ekeke sempat lg tu! Hosp bg dinner awal sgt kul630 td. Of coz by now i dh lpr blk! :)

Mlm ni hubby teman tdo kat hosp smpaila i deliver baby nnt. Bila tgk meja dgn bag2 tu mcm nk g bercuti pjg jek! Kan main byk brg i bwk..hehe :p esok plak my sis nor nyer majlis bertandang. Kesian my mum xtau dpt g ke x. If i deliver pg esok den mebe xpegi la dia kott. Xpon i nak suh je dia pegi lps tgk i. Masa my wedding dulu my 2nd sis cannot attend my majlis bertandang n now i plak xdpt attend my 3rd sis majlis bertandang. erkkk hihi kesian my sis masa ni la i nk bersalin plak. Tp better dr i kecoh nk bersalin masa majlis kat rmh kitaorg hr tuu :)

Berdebar waiting for tomorrow but im looking forward to meet my lil pumpkin nih :) please pray for our safe journey ye kwn2! I hope i will deliver smoothly n safely. Nnt i will share with u guys my labour experience plak yer ;)

40 weeks

Currently im at home resting n waiting for my lil bump coming out from his mummy's womb. He seems enjoying n having great time inside as he didnt show any interest to come out any sooner as how his mummy wants him to. Hehe ok xpe sayanggg take yr own sweet time yer..once ure ready to meet mummy n ayah we'll make sure we kiss n hug u exponentially until u beg us not to! Hehe means havta wait until u can talk la kann?! Hehe tu laaa buat mummy n ayah waiting lg..:p

My sis wedding is just ard the corner. It's this weekend! Nothing much i could help with my big bump nih. Wat im afraid of to happen is my baby plak nk kuar time org tgh sibuk2 nk kawin! Erkkkk haru my mum nnt. Hihi i have the feeling that i will deliver saturday or sunday tu nnt. Hmm well anyhow the ceremony definitely will go on..hospital is just nearby so that will not cause any hectic moment kott going there while the wedding is taking place. InsyaAllah..

Donno wat to do now tu yg i decided nk rambling kat blog nih..my due shud be tomorrow! Since im yet ready to deliver, tomorrow i will be going for another checkup..last checkup i hope..:) last week my gynea informed me if after 30th dec the baby still donwan to come out..they will give another 10days to wait..then baru paksa kuar..hmmm i really hope xkena paksa kuar coz i want to deliver my baby normally! huhu donwan to go thru all the difficult labour process tuuu..erghhh

Since pegnen ni my weight mmg totally out of my imaginary thinking! ive gain 17kg oredi! wowwwww..wen i was younger slalu duk tny bila laa i nak gemuk or berisi niii..skali hamekkkk right after kawin my weight mmg easily naik! hehe so to all skinny girls out there yg dream to gain more weight..solutionnyer senang sajer.just get married hokeyy! hehe tp watever it is after my confinement period nnt will get back my ideal weight of coz..:) xnkla chubz sgt like now..i dont like looking at my dabel chin nih! sgt tensi coz xcantik arrrr! hehe well there's some parts yg i want it to be maintained tho..ahakss ;)

oklaaa enuff la kot berleter kat sini..please pray for my safe delivery yer kwn2! after deliver mesti lama nk get back to blog kannn..hmmm but definitely will not stop blogging so dont weri..:)

Have a nice life peeps!

Lunch @Ben's, KLCC

Last week, as our salary baru je masuk i always wanted to try out new restaurants for lunch or dinner..:) Suddenly kak fara saje ajak hangout n mkn2..ape lg i olss pon zaaaaazzz gugel new place to eat la kannn..:) Been passed by this place few times ekceli but i donno wat food they serve n their signature..so i made suggestion mkn kat situ..n they olss said ok! :)

Its a nice place i could say..definitely u guys wanna know hows the food kannn?? oh well i can tell you i definitely will come here again!


The menus..price was slightly the same with Chilis..affordable but only can be applied during salary day eh! hehe :) It would be good if they put the picture of the dish dlm menu ni..not all laaa only selected ones coz we donno hows the food look like masa nak oder..huhu






Their table topics..poyo jer we didnt talked based on that pon..buat lawak lg ade..hahaha


Their wall deco...our table was located at the very front of the entrance so xbyk deco we can see inside from our spot tuu..


We ordered 3 types of spaghetti and all of them was delicious! :)

This one is mine. Crabmeat Linguine Puttanesca, RM23.90. Mmg pueh mkn as u can taste the crab freshly n lotttzz of em in it..


Kak Reen's dished was Beef Bolognese Spaghettini, RM18.90. This one also noiicee! i love it too!


Kak Fara's menu plak was Char-Grilled Seafood Spaghettini, RM22.90. I love this one the most! Sgt sedappp!!!Nyesal xorder yg nii..hehe know why?? coz its fried n spicy! yummehhh! :)


This one Kak Mus punyer but she didnt ordered spaghetti like us coz the next day she needs to go to Mgtt test so mkn kena sayur2 jerr laaa...hihi but her dished also walllaahhhh! super nice! :) 

Char Grilled Chicken on Baby Cos, RM23.90 and Chunky Mushroom Soup, RM11.90.



Last but not least i ordered a dessert plakkk..Ohhhh the taste was sooooo sooooo shedaaaaapppp!!!! (terliur jap now) hihi Masa ni masing2 dah kenyang so kitaorg share2 ajer..

Ben's Chocolate Cake, RM10.90


Once all finished makan baru la nk amik gmbr sendiri plakkk...ekeke oh please mind the pix quality eh..xpueh pakai kamera fon ni tau! even pakai henpon secanggih mana pon! hehe


Ohh widenyer my face! grrrr hidung pon dah mcm clown dah i rase..huhu cant wait to be slim again! ecehhh :p


Last pix before we went back to ofis :) And yeahhh thanks to Kak Mus coz surprisingly she treated us for lunch dat day! Unexpected treat u olss! hehehe Bertambah murah la rezeki kak mus yer..Amin... :)

My 2 cents of Ombak Rindu

Hmmmm been a while or not really a while lama gak kottt i didnt talk or post on muvi reviews kann..since now i didnt really have urgent things to do rather than waiting my lil bump ni nk keluar yg ntah bila nii hehe so lemme give you my reviews on current hot talking affectionate movies Ombak Rindu!... :)

Yeahhh the most reason why i went and watched the muvi was becoz of AA! hehe and definitely bcoz of the novel jugaklaa coz novel tu mmg hot zaman2 i sekolah dulu..i hardly tried to find the novel everywhere i go unfortunately all has been sold out! aiyoooo but anyway thanks to my besan erina who found n bhot it for me at Mara building tuu..semangat baca sampai abis den only baru pegi tgk muvi dia.ekeke

Well my comments on the movie was:

1. Maya Karin wasnt that much innocent to be Izzah..Her hijab styles always annoyed me! Why cant they get hijab stylist kat set??if wardrobe sexi2 tu byk je plak stoknyer! huh
2. Lisa Surihani always have problem with her loud voice! suke terjerit2..donno if thats wat the director wants la kann...but i found in her few movies mmg suke terjerit2 sajer..
3. The story plot moves express sgt sampai i didnt get to feel the muvi as how i feel wen i read the novel..since this muvi was an adaptation from a novel so pastila i will compare muvi n novel kannn..huhu 
4. They didnt show how Hariz fall in love with Izzah, Izzah went to college, Hariz bhot a cat for izzah not she found the cat herself..izzah's baby died wen she chase hariz but in the movie the baby was safe..part ni pon dah potong dah sedih dia!
5. There should be a scene where Pak Dollah n wife bergaduh sbb Izzah n how family Pak dollah became so close after the  misunderstanding happened. Ni tetiba je dorang dah baik2..
6. However i love character bront palare...he doesnt have to say much tp by memek muka and personaliti dia dlm muvi tu dah cukup buat citer tu hidup..
7. I love the muvi song! Sgt membantu to build up the emotion bila kuar part2 sedih..which didnt make my tears poured down pon cume genang2 jelaaa...:)
8. There was a scene where Izzah n Mila kat bendang ntahh bila kaler izzah n mila ni berbaik dia xtunjuk pon..den ternmpk pulak mic kat belakang baju izzah tuuu..spoil betul! wonder why they take that simple things for granted! huh
9. I think(ni my personal point of view laaa) if you wanna adapt a novel to a film better buat film/drama yg ada sequel like Twilight, LOTR, Tentang Dhia, Nora Elena tu ke..lg puas nonton n story line pon more close to the novel.

Oklah..dats it! To all fans of Ombak Rindu dont get offended by my comments yerrr..well lain org lain pendapatnyer ye dakk?! :) Malaysian movies a lotttttt more to improve!

My Sis's Family Photoshoot

I bought the photoshoot deal from Milkadeal for my sis as a gift for her..just for fun :) the photographer was the same as mine jugak..at first i wanted to tag along during the photoshoot session but unfortunately my leave was not dat many n i have to keep it for my checkup or emergency later so end up my sis went there with my brother. I was so worried if they could not pose nicely as  both of them were very shy i tell you! hehe However, surprisingly i was wrong!! they did pose nicely and cheeky n the pictures turn out in a blast!! phewwww..

Here are some of the pixies of them.. :)




My nephew ni mmg pandai posing! Dr sape lah dia blaja ntahhh senyum lebor kemain! hikhikhik







Grrrrr gerammmmph looking at my sweeties dua org nih! they grown up fast! :)

Pegaga Restaurant @Ukay Boulevard

Yesterday we went to Fabulous Mom baby boutique. I didnt had my lunch yet n saw a few rest at the building. Tempat tu baru lg so not so many people kat situ ponn but i found there was few interesting restaurants ard n we opt to try one of them.

We chose this rest coz dia ada masakan melayu. Hihi i mmg lapar dat time so nk mkn nasik la kan ;)

I ordered nasi goreng kg - beza dgn kedai lain was dia ada letak ikan goreng! :) the taste was not so bad.. Den hubby just ordered cucur ikan bilis coz dia kenyang lg katanyer hihi.. I love the most their dessert! We ordered bread butter pudding with vanila ice cream on top..it was sooooo yummy! :)

Nice n cozy place! Will definitely come again to try out their pastries plakk ;)

My Confinement Set

I bhought my confinement set from bidan bersalin's blog and yesterday her husband delivered the package to the office! Yeyyyy :) my fren Sue yg pegi collect coz she did the order for me coz i nk dpt discount lebih sket. Hehe and yup i dpt diskaun bykkkkk!!! Like! Like! :)

Dahla dpt diskaun..the husband siap bagi duit angpau lg for my baby yg belum lahir ni! How generous of him kannn! Murah rezeki dia :) so my lil ones ni got his first angpau oredi yesterday and mummy havta to prepare his angpau purse la camniii hehe


Happy faces of mummy and ayah to-be! wooott! :)

Baby fair @MidV@lley

I've been waiting for this event to take place actually..:) cant wait to buy things for my baby(lagiiii ;) ) n hoping that what i want ade laa and can afford to buy gak la kannn..:)  We went along with my b.i.l jugak that day. Reached MV around 930am occayyy! Very da early! hehe why??bcoz we dont wanna get stuck for few mins or maybe hours to find a parking spot n get mobbed with people in the event..

We had breakfast at Mc D before head off to the event level..kindda early lg pon..the place open at 10am so mkn dulu lahh..hihi  Soooo here we are..... :)


Den i saw the registration counter ape lg....register dulu n get the goodie bag yall!hehe


Hmmmm my view on the event was:

1. I like the promo on baby diapers! It was sooo cheap compared to normal price..and i bhot 2 bags of 52pieces mami poko diapers for only rm50! woottt!! ;)
2. Was looking for baby bath tub but unfortunately it was not there! The only one yg ade was Combi brand yg price dia ratus2san! erghhhhh keciwaaaaa :(
3. A lot of baby wear booths and i cant let my eyes on it coz mesti nak grab all those baby cloths! hehe and the price was reasonable tho :)
4. Babies equipments and feedings also a lottt! Pilih sajer janji fulusnyer cukup! hehe i didnt buy any of those coz i think dah cukup kott dulu..hehe
5. i didnt spend so much there around rm300 jer kottt coz i bhot a lot on baby wears shj..n its cheap! hehe

So for mommy-to-be out there if you wanna go to this kind of event make sure bring lottzzzz of moneyhh yeah! hehe Dah penat2 jln tu we find a seat in front of their stage coz kat situ ade baby contest going on..:)


We hang around until 2pm..lps pegi baby fair tu we hop in JJ plakkk..ekeke n bhot baby things kat situ..ape kes?! hehe n also we bhot my husband's nephew birthday present jugak..:)

So this is what i grabbed for me and my baby stuff dat day..;)


Yang paper bag Mum's Dreams tuu was mine and the things inside cannot be showed here..hehe




Siap bli mini tungku for my baby jugak! hehe


ok thats it for the day...

;)

Antenatal Class at HUKM

Last weekend me and hubby went for antenatal class at HUKM. We booked the session a month earlier. The fees was RM100/couple. So rm50 la each..which ok la kan..not so expensive. I was at my 34weeks dat time :) woottt! :)

The session started at 9am. When we reached there, we straight away went to the registration counter and got this goodie bag. yippieee! 


And wats inside??? quite a lot laa goodies dia..like!! ;)



They asked us to have light breakfast on our own dlu coz they will only serve bfast at 10am(takut ibu mengandung ni laparla kot tuu xleh tgu lama2..hihi)..So we went out and had some light bfast outside the building..

The topic covered for the whole day as follows:

1.It was about Pain relief during labour. The speaker explained a lot on epidural technique. Mcm nak promote to take epidural pon ye gak nih..hehe i paste my tweet lah on this topic since malas nk recall n type kat sini..aci eh? hehe


Hmm so even we take epidural we can still feel contraction n can still push.wat i heard n read says diff'ly..

Epidural does not cause long term backache! Even if u do not take epidural u will still feel bckpain..last abt a week..
After that first topic, we had our breakfast lg. This time they sponsored laaa :) tu diaaa que! Ramai jugak yg attend the class dat day..


2.  2nd topic was about preparing for labour..what are the symptoms..what to bring to the hospital..where to 'check in'...etc lah..


If waterbroke cpt2 pegi hospital! Jgn tgu lama2 coz baby dh terdedah dgn bakteria inside mummy's womb..

Active phase - from 3cm till full dilation

CTG test monitors baby's heart...

3. 3rd topic plakk on family planning..this one they talked about your next plan for 2nd/3rd/4th baby..they explained about few methods on how to plan yr next child..hikksss mcm2 laa caranyer..


Doct adviced if u pregnen n at da same time bf baby, it is not good for mummy's health. So better try to stop bf baby or get pegnen after...

Or get pregnen after 6mths or 2yrs after delivery :)

Family planning - insert nuvaring.. Method baru nih! Buat sendiri ekeke
What is Nuvaring?? This one is a new method i've heard/learned. Below is the definition yer :)

NuvaRing is an easy-to-use birth control option that, when used as directed, is just as effective as the Pill. But with NuvaRing, you don’t have to take it every day in order to get a full month of pregnancy protection. In a given 1-month period, NuvaRing must be inserted into your vagina, removed after 3 weeks, and a new ring must be inserted 7 days later.
That’s because NuvaRing is a different form of birth control. It’s a flexible ring about 2” in diameter that you insert vaginally once a month. Once inside, NuvaRing releases a continuous low dose of hormones to prevent pregnancy.

And this is how it looks like


So this one is like u mkn pil perancang tu laa tp dis one not to eat but u hv to insert it in yr vagina :) Mcm2 la nowadays..hehe

4. Next topic was on cord blood banking..hmmm wpon cam xbrape minat nk dgr tp havta know gakla kann..who knows we might change our mind in the future :) your baby's blood cord tu can cure few types of decease rupenyer..so this company yg bg talk nii their job is to take dat cord blood and store it safely for you. When u need that blood for treatment u can just get it from them. But in order for you to store u have to pay monthly to them laa..its like you buat loan and byr installment..:)


Stem cell use to treat other decease like bone problem,heart etc

Stem cells usually use to cure leukemia n thalassemia cases. Those related to blood deceases..

Ohhh nk simpan cord blood ni mcm byr buat loan kat bank jgk. Kena byr tiap2 bulan suh dorang simpankan...

5. The 5th topic was on nutrician in pregnancy..This lady bagi talk laju giler! but sib baik pasal food jer so mcm oklaa kalau xterdgr talk dia sbb i did google/research and asked from experience ppl on this..xsampai hafnhour her topic ended!

6. 2nd last topic that caught my interest was breastfeeding..:) off all topic they covered only this topic yg i duk berkali2 raised my hand coz nak tny questions! fuhhhh seganness slipped away terus! hehe


7. The last topic for the day and topic that i was waiting for was breathing technique during contractions! Mmg seronok masa ni coz we had our practical session outside the hall room..:)



After the exercise, we went for a tour around the hospital..they showed us where the labour room was..for gov or semi package they will use the same labour room. I thot for semi will be on 7th floor..tidak rupenyer..after the delivery they will transfer the baby to the 7th floor..hmmmm okla kottt..:) InsyaAllah i will deliver my baby here in HUKM..:)

The session ended around 6pm and we was about to go home the rain started to pour down heavily..aiyakkkk we waited for a while and went home.

There goes my day..the next day plan is to go to Baby Exhibition at Midvalley plakkk..hihi will update in the next post yerr ;)



Powered by Blogger.

Welcome


Even though ablazed
If I had to do it all over again
I need all the bruises to be the same
As I know not the difference between good and bad
Since some good came from the bad
And some bad came from the good
So as I cherish my existence
I too shall cherish each penance
Every each one that brought me here
For me to ponder thereafterAnd let me look upon these days
As if it was gloriously hazed
Even though some may disagree
But to me
It is mine to say and do
So I shall not leave it up to you
To say what is mine to take
Or what is mine to break
As within each and glorious days
Even though there is always some haze
Yet all is worthy of a place
Deep within this long and lonely passage

My Blogshop List

Mobile bloggers

Daisypath Anniversary tickers